Jump to content
Co nového? Mé kurzy

johnyw

Members
  • Počet příspěvků

    11
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Dosažená komunitní hodnocení

Newbie

Newbie (1/14)

0

Komunitní reputace

  1. johnyw

    obchoduje někdo přes Global futures?

    Jj, asi to tak má být, chybama se člověk samozřejmě učí, ale na tohle "povinné školné" je potřeba mít připravený celkem slušný účet ... a k tomuto poznání jsem časem dospěl i já ... to byl také jeden z důvodů, proč jsem z burzy momentálně odešel ... snad ještě relativně zavčasu než bych ten svůj miniúčet vyplenil úplně a navíc asi zcela zbytečně bez jakéhokoliv dalšího přínosného efektu
  2. johnyw

    obchoduje někdo přes Global futures?

    Ano přesně tak, toto řešení které popisuješ je skutečně to jediné, co se dá v tu chvíli s tím dělat. To už dnes vím také, a dnes bych také tak postupoval. Ale pro rozumné pochopení situace uvedu následující .... tenkrát to byl můj myslím 3 nebo 4 live obchod v životě, s tím, že již v minulosti (byť to nebyl pátek) jsem minimálně 1x provedl to samé tj. v hodiny kdy burza byla zavřená jsem dal Cancel na nějaký můj Order a vše proběhlo zcela bez problémů. Poté co jsem zadal tentokrát Cancel a systém to zaregistroval se u té objednávky objevila hláška Cancel pending. Nevěnoval jsem tomu příliš pozornost a očekával jsem, že se to tedy dokončí později, minimálně pak při následném otevření trhu tj.v pondělí ve 2 hodiny ráno. Což se nestalo, a když jsem pak na to ráno přišel a zkoušel s tím něco dělat, tak s tím Cancel příkazem již dělat nešlo nic a ani s tím STOP LIMIT. Obojí to tam stále viselo, bez jakékoliv možnosti uživatele s tím něco vlastnoručně udělat. Bohužel mne v té chvíli nenapadlo nic blbějšího než čekat až do práce dorazí p.Kužel. Jedním z důvodů, proč jsem se tak rozhodl, byla i moje chabá angličtina. Mezitím se ale STOP LIMIT exekuoval. Když to zkrátím, co bylo dál .... poté co p.Kužel dorazil, a já mu popsal co se stalo, řekl mi v podstatě, že se s tím už nedá nic dělat. Až na moje neustálé naléhání a ostré odmítnutí takovéhoto řešení jsem dosáhl toho, že mi byla z jeho strany nabídnuta jakási možnost reklamace u vyšší instance. Tu jsem provedl, ale bez jakéhokoliv výsledku. Na první pohled možná jasná situace ... nováčkovská daň ... smůla .... totální podcenění nastalé situace z mé strany .... ano beru to, že se na tuto situaci dá pohlížet z různých pohledů, a samozřejmě že určitou část viny si nesu sám. Stále si ale také myslím (a domnívám se, že by to měl či snad mohl vidět i každý jiný rozumně uvažující člověk), že velkou část viny nese i brooker, konkr. tedy, že se skutečně jednalo o technický problém na jeho straně, který jsem já nezavinil, a který mi dosud od nich nikdo nikdy nevysvětlil, ač jsem nějaké vysvětlení proč k uvedenému problému došlo, celou dobu požadoval. V takovýchto případech bych ze strany brookera (a to jakéhokoliv) přeci jen očekával o něco vstřícnější postoj vůči svým klientům, ale jak to tak dnes vidím, je to asi jen moje naivní představa. Víte, já osobně ale spatřuji hlavní problém jinde. Kdyby mne někdo dopředu stran brookera upozornil, že se takovéto problémy u nich objevují a co je nutné následně okamžitě udělat .... kdyby jste obdrželi k jejich platformě nějaký manuál, kde budou podobné problémy popsány i s postupem co má následně obchodník udělat ... pak NEŘEKNU ANI SLOVO. Nic takového z jejich strany ale nikdy před začátkem obchodování neuslyšíte. Jediné čeho se vám dostane, a to v neskutečně bohaté míře je ujišťování o tom, jak je vše super, a jak jste se správně rozhodl, že jste u nich otevřel svůj účet. Mimochodem o ten manuál jsem žádal několikrát, odpověď byla vždy není a nikdy nebude. Proč? Nechápu. Mimo jiné by si asi brooker ušetřil spoustu zbytečných dotazů na jejich Help Desk. Rád bych už tuto diskuzi ukončil, stejně to nikam nepovede .... ať si každý obchoduje kde chce, po čase zjistíte sami, jestli vám to vyhovuje nebo ne ..... pokud tedy chcete obchodovat přes GF, nevidím problém, klidně tam běžte, na moje postřehy neberte prosím žádný ohled, nemám žádný zájem GF kazit jim jejich bussines. Jen doufám, že po tomto mém prohlášení již bude mít p.Kužel zas o něco klidnější spánek
  3. johnyw

    obchoduje někdo přes Global futures?

    a ještě jen jednu malou poznámku, která možná vnese do celé této diskuze přeci jen ještě trochu jiný pohled, a kterou jsem měl možná uvést hned do mého prvního příspěvku ... obchodování na trzích jsem dočasně opustil ne kvůli GF, ale sám z osobních důvodů, a to co jsem uvedl o GF je míněno skutečně jen jako postřehy úplného nováčka obchodujícího cca.8 měsíců přes GF ... tedy to s čím jsem se setkal v live realitě ..... a takto to prosím také vnímejte, nic víc, nic míň
  4. johnyw

    obchoduje někdo přes Global futures?

    pandora.idnes.cz/part/2013/9/4613 ..... O.K. beru a vnímám ... jen možná škoda, že P.Kužel nereagoval přímo do této diskuze, byť jsem očekával, že jí má v hledáčku a také jsem se tak v jednom příspěvku vyjádřil a jasně deklaroval, že jsem nikdy neměl a nemám zájem se do něj navážet .... bohužel to asi nevzal tak jak jsem jej o to žádal a zřejmě se jej moje zdejší vyjádření velmi dotklo ... škoda ... tímto se mu za moje vyjádření ještě jednou omlouvám
  5. johnyw

    obchoduje někdo přes Global futures?

    brooc: 1) já jsem pouze vyjádřil svůj názor a moji zkušenost, která úplně NEJ nebyla, a vzhledem k tomu, že to byla moje první životní zkušenost s US brookerem, tak jsem z toho byl celkem rozčarován. Prostě jsem si to představoval asi trochu jinak. Zároveň jsem ale jasně řekl, že jinou srovnávací zkušenost nemám, což je myslím důkaz, že se snažím být fair a objektivní (NENÍ TO TEDY MOJE ARGUMENTACE ...BA NAOPAK !!!!) Nikde jsem také nepsal, že otevřít si účet u GF je něco špatného, pouze jsem napsal, že bych hodně zvažoval ta ANO. Také jsem psal, že nevidím důvod, proč by tam měli být všichni nespokojení. 2) velké marginy u IB - z pochopitelných důvodů nemohu znát všechny marginy u IB a GF, z toho co jsem měl možnost obchodovat a měl jsem nějakou možnost přímého porovnání IB vs.GF mě vycházelo, že velikost těch marginů byla dosti podobná, tím opět nechci tvrdit, že ty marginy jsou v podstatě stejné. Ostatně clearinghouse s tím hýbá většinou ob týden. 3) Komunikace s p. Kuželem - v podstatě souhlas, on skutečně reaguje velmi rychle, volání na mobil jsem také zažil 2x, ale nic to nemění na tom, co jsem uvedl v mém předchozím příspěvku - občas je prostě mimo 4) technická podpora - opět v podstatě souhlas, tímto způsobem jsem to řešil také, anglicky moc neumím, ale domluvil jsem se, nicméně ty výpadky dat mě překvapily, a hlavně mě vadilo, že oni to vždycky prostě hodí na RCG, že má problém (což tak skutečně může i být, to je jasné), ale já už jsem měl pak tak nějak tendenci jim nevěřit. S RCG se komunikovat napřímo nedá, prostě tyhle sdělení si nelze zpětně ověřit 5) co se týče ztráty 160 USD, tak abych byl přesnější šlo o to, že jsem měl zadaný STOP LIMIT, a chtěl jsem tento Order zrušit a následně dát jiný. Pro zrušení se používá příkaz CANCEL, ten jsem zadal, ale ke zrušení Order nedošlo, přestože ten můj příkaz byl zaregistrován jako platný. Mám to vše plně zdokumentované screeny ze svých PC, včetně screenu z Admin rozhranní od RCG, který jsem z nich přes Kužela vypáčil. Také jasně píšu, že Kužel mě nasměroval v rámci jejich firmy na mail, kde jsem měl uplatnit reklamaci. Tu jsem také uplatnil, komunikace byla s jejich prezidentkou K.Haikimian. Na všechny moje faktické argumenty vůbec nereagovala, resp. mi v podstatě sdělila, ať si vy.s.eru voko. Když jsem to následně prezentoval Kuželovi, řekl mi, že tomu nerozumí, že to jasně na tu reklamaci bylo a že mě měli vrátit peníze. Veškeré maily mám archivované. Čili tvoje poznámka o mé neschopnosti ovládat správně platformu je zcela mimo mísu. závěrem .... pokud tedy platí, to co píšeš, že ostatní brookeři jsou na tom ještě mnohem hůře, pak se[bold] tímto GF velice omlouvám [/bold]. Já jsem ale zatím vcelku na IB žádné velké nadávky neslyšel, takže proto jsem uvedl to IB, které je za mnoho let ozkoušené a funguje. Pokud máte někdo tip na nějakého ještě lepšího brookera, tak ho prosím zde uveďte, budu jen rád
  6. johnyw

    obchoduje někdo přes Global futures?

    opět předesílám, že v této diskuzi nemám a ani jsem nikdy neměl žádný úmysl navážet se do p.Kužela .. ale pokud se mám pokusit obhájit to co jsem uvedl, tak prostě uvedu jeden příklad za všechny ... nejlepší by asi bylo překopírovat sem nějakou naši minulou vzájemnou mailovou komunikaci, ale ač toho mám archivovaného celkem dost, tak tenhle mail jsem již asi smazal ... takže již jen překopíruji vzpomínky .... o co tenkrát šlo ... já obchodoval sezonní spready a řešili jsme něco okolo výše marginů ... p.Kužel mi neustále vysvětloval, že do obchodu nemohu vstoupit jedním příkazem, že musím postupně zadat obě nohy a přitom nesmím překročit Margin Excees Deficit, tedy že si přitom musím bedlivě hlídat velikost svého účtu vzhledem k otevírané pozici .... vůbec mu přitom nevadilo, že předtím již několikrát jsem mu vysvětlil, že obchoduji přes jejich platformu TT2, která naopak přímo podporuje zadávání spreadů jedním kliknutím ... nějak jsem to dodneška nepochopil ... prostě on tvrdil stále své, nemělo smysl ho přesvědčovat, že je úplně mimo ... a takovýchto příkladů bych postupně našel více
  7. johnyw

    obchoduje někdo přes Global futures?

    a ještě jen poznámka ... ke GF asi bude mít tendenci hlásit se většina zájemců o trading, kteří mají problémy s angličtinou ... je to pochopitelné, jako jeden z mála US brookerů nabízí podporu v CZ (konkr. tedy čechoamaeričan Mr.Kužel), a byl to i můj případ ... ovšem pozor na to ... Kužel má poměrně velmi omezené možnosti a pravomoci řešit různé problémy, které nastanou ... v ten okamžik vás okamžitě nasměruje na příslušný email nebo tlf.číslo v rámci GF, kde budete muset stejně komunikovat anglicky ... takže během času, pokud narazíte na problémy, tak zjistíte, že deklarovaná podpora v CZ je vám skoro k ničemu
  8. johnyw

    obchoduje někdo přes Global futures?

    No těch věcí bylo povícero a bylo by to asi na delší psaní, ale pokusím se zde pár věcí uvést GF není v podstatě klasický opravdový brooker, byť mají registraci u brookerské asociace. Oni jen defacto za příslušnou provizi přeprodávají služby velkého brookera RCG. Je to úplně stejné jako když např. v Čechách Coloseum přeprodává služby IB. Když bych to měl k něčemu přirovnat pro úplně snadné pochopení, tak je to podobné, jako když nějaká malá cestovní agentura prodává zájezdy pořádané velkou cestovní kanceláří a za každý prodaný zájezd inkasuje provizi. Zdá se mi ale, že tohoto postavení se GF snaží zneužít v okamžiku kdy nastane nějaký zásadní problém. V tom okamžiku oni vše hodí na RCG, s nimi ale napřímo nelze komunikovat, takže to zůstane viset u GF a v tu chvíli prostě netušíte, kde skutečně nastal problém a nikdy to již nezjistíte. A jen pro zajímavost, pokud se podíváte právě na stránky brookerské asociace, a vyjedete si detail nějakého brookera, tak tam naleznete položku, kolik s ním v minulosti vedli klienti sporů a žalovali je té asociaci (pokud podáte žalobu přes příslušný formulář na asociaci, je následně ze strany asociace vedeno šetření s brookerem a vydáno rozhodnutí o případné úhradě škody vzniklé klientovi, ale pozor podání stížnosti není zdarma, takže podávat stížnost kvůli 100-200 USD asi nemá žádný význam). Pokud si vyjedete detail GF, tak tam těch sporů je celkem už dost, lze si vyjet i následně detail o co šlo, je to tam poměrně dobře popsané. Když jsem to četl, tak řeknu rovnou, opravdu velký účet (myšleno třeba v řádu desítek tisíc USD) bych si u GF nikdy neotevřel. A jen ještě pro zajímavost, 90% klientů GF jsou zřejmě klienti ze zemí bývalého východního bloku, kteří mají poměrně velmi finančně omezené účty, a obchodují zpravidla ID nějaké e-mini indexy. Dovolím si zde říci osobní názor, byť ničím nepodložený .... nikdy jsem tyhle trhy neobchodoval, ale osobně moc nevěřím, že by tam ta jejich úspěšnost byla nějak veliká, spíše si myslím, že opak bude pravdou, a to je to co GF královsky živí. neexukovaný Order - stálo mne to cca.160 USD, cca.měsíc následné komunikace s nimi včetně jejich "President" K. Hakimian ohledně reklamace této záležitosti ... skončilo to v podstatě konstatováním z její strany "trhni si nohou, blbe, naše chyba to není, to je pouze a jen tvůj problém, ty si sám obsluhuješ a hlídáš platformu, nás do toho netahej ... na moje argumenty, že vše je jasně zaznamenáno v logu u RCG, mi v podstatě řekla že nerozumím zadávání příkazů a ať se to nejdřív naučím ... jen pro zajímavost, než jsem to řešil s K.Hakimian, tak jsem to nejdřív hlásil Kuželovi, a ten mi v podstatě jasně naznačil (říci naplno to do mailu nemůže, on jako zaměstnanec by šel proti svému zaměstnavateli, což nejde), že mám pravdu a řekl mi cestu, kde to mohu reklamovat. Když jsem to pak s ním ještě konzultoval zpětně, překvapilo ho, že mi nevrátili peníze. - cca.14 dní na trhu, který jsem právě obchodoval a sledoval ho cca.2 předchozí měsíce, prakticky nejely data. Abych zjistil aktuální stav musel jsem cca. každých 5 min restartovat aplikaci. Aplikací to nebylo, chovalo se to naprosto stejně z více PC. Poté co jsem to reklamoval mi bylo sděleno, že problém je u RCG, že oni s tím nic neudělají a "chytře mi poradili" ať tedy obchoduji jiný trh. Po 14 dnech to najedno zase vše fungovalo bez problémů, kde byla chyba, netuším ... - když jsem od nich odcházel, resp. když jsem chtěl převést peníze nazpět, ptal jsem se dopředu na veškeré podmínky převodu. zde je výsledek mých dotazů a skutečné reality K nim jsem fundoval účet v EUR do londýnské banky, kde RCG má veden EUR účet (GF jako takový svůj účet žádný nemá). Ty převody byly v rámci EU a tedy prakticky bez poplatků. Po celou dobu jsem měl tedy účet vedený v EUR a protože jsem obchodoval US trhy, tak se pro každý obchod vždy provedl přepočet na USD dle aktuálního kurzu. Když jsem tedy požadoval převedení zůstatku zpět, psal jsem, že předpokládám, že mi zbytek pošlou jako EUR-platbu z toho londýnského účtu. Na tento dotaz mi nedokázali odpovědět, což mne trošku překvapilo. Byl jsem tedy seznámen s tím, že za převod mi bude stržena částka 25 EUR, toť prý vše. Výsledek ... platba dorazila skutečně v EUR na můj EUR účet, odesláno z USA, GF si naúčtoval 25 EUR, jejich banka 12 EUR za odchozí platbu mimo USA, moje banka 10 EUR za příchozí platbu mimo EU ... celkové skore 47 EUR za převod. Vůbec jsem nepochopil, proč že to nedokáží odeslat z toho účtu na který jsem celou dobu fundoval. - jinak ke Kuželovi ... já osobně proti němu nic nemám, jako zaměstnanec GF plní své povinnosti myslím na výbornou, na jeho rady ale (byť je myslí třeba i dobře, nemyslím, že by v tom byl z jeho strany nějaký zlý úmysl) moc nedejte a používejte svůj mozek, případně to konzultujte s někým zkušeným. Jak později zjistíte, často bohužel píše úplné nesmysly ... P.S. pokud by náhodou tento příspěvek p.Kužel v budoucnu někdy četl, tak snad to pochopí a neurazí se, nemám v úmyslu ho tím nějak shazovat, snažím se jen vystihnout realitu, kterou jsem takto vnímal
  9. johnyw

    obchoduje někdo přes Global futures?

    zdravím vespolek, byl jsem několik měsíců klientem GF a musím konstatovat, že pokud bych se měl rozhodovat znovu, už bych k nim asi znovu nešel. Nemám bohužel možnost žádného osobního srovnání (tedy nebyl jsem klientem žádného jiného brookera), nicméně v určitých okamžicích jsem si říkal, že klient je pro GF pouze a jen ovečka k oškubání. Nic víc, nic míň. Nevím, nechci je tu vysloveně nějak pomlouvat, a nemyslím si, že se nenajde nikdo, kdo by tam byl u nich spokojený, ale myslím, že daleko lepší volba je klasický IB, byť budete muset složit větší obnos na účet, jinak se k nim nedostanete. Ale myslím, že je to tak i lepší, stejně časem dojdete k poznání, že čím více peněz na účtu máte, tím pro vás lépe a s málem se na účtu příliš obchodovat nedá. Nechci se tady rozepisovat do nějakých detailů, co vše mne u GF vadilo, ale pokud by jste měli případně zájem, rád se k tomu dodatečně vyjádřím. Každopádně zastávám názor, že jít ke GF bych si velice rozmýšlel a zvažoval důvody proč ANO.
  10. johnyw

    AKCIE-historická data

    Zdravím vespolek, sháním historický data typu EOD z BCPP pro Erste ve formátu OHLCV, rád bych tak od roku 2000 - 2005 .. něco jsem sehnal, ale úplně se mi to nezdá. Pokud někdo z vás má k dispozici? Díky moc předem (tu)
×
×
  • Vytvořit...