Jump to content
Co nového? Mé kurzy
Komunita:
Diskuze Sledované příspěvky Žebříčky

MetaTrader 4


Volf

Doporučené příspěvky

Sice jsem také jako většina zde diskutujících víceméně na doporučení Sida zahájil své obchodování Forexu s platformou VT trader u CMS, ale postupem času jsem zaznamenal určité problémy s chodem programu a také jsem narazil na jeho programátorské hranice. Takže jsem hledal další možnosti, až jsem objevil MetaTrader. Dovolím si shrnout klady a zápory obou platforem tak, jak je vidím já v tuto chvíli.

VT trader:
klady:
- velmi jednoduchá a přehledná platforma
- snadná tvorba skriptů pomocí jednoduchého programovacího jazyka přizpůsobeného základním traderským potřebám
- prostředí programu je lokalizováno do češtiny, i když někdy s fatálními chybami (záměna vstup-výstup)

zápory:
- občasné neplnění příkazů Stop, Limit, Entry Stop
- skript je vykonán až po uzavření svíce grafu
- velmi omezené programovací schopnosti. Program nezná cykly, pole, špatná práce s časem, minimální informace o stavu účtu. Nemožnost propojit grafu různých timeframe do jednoho programu.
- velké nároky na operační paměť počítače
- program si neukládá již nahraná data z grafů do paměti, pokaždé, když chci použít graf, který jsem již měl otevřený, nahrává se znovu
- nemožnost backtestingu (max.2048 svíček na grafu)
- nemožnost nahrát historická data do programu
- citlivost na horší připojení k internetu


MetaTrader:
klady:
- jednoduchá platforma
- vyspělý programovací jazyk na bázi C++
- velmi rychlý program, zabírá méně než 2MB operační paměti
- příkazy se vykonávají i při neuzavřené svíci grafu, skript se tedy dá spustit i na 4H grafu a příkaz se vykoná např. při překřížení parametrů
- možnost backtestingu na historických datech, která se dají importovat i exportovat.
- možnost optimalizace skriptu, program umí nalézt nejlepší variantu nastavení parametrů
- možnost odesílání mailů z programu, může je odesílat i skript
- možnost pracovat ve skriptu s více timeframe