Jump to content
Co nového? Mé kurzy
Komunita:
Diskuze Sledované příspěvky Žebříčky

margin initial/maintenance


namodro

Doporučené příspěvky

Ahoj,
jsem taky začátečník, nebo spíš ještě stádium předtím, takže podobně jako další se omlouvám, pokud je můj dotaz stupidní. Proč je u kontraktů uváděn dvojí margin - initial/maintenance a co to znamená v praxi.
Jinak jen poznámku: smekám před tvůrci těchto stránek za jejich altruismus, s jakým poskytují ostatním rady a pomoc.
Velké díky, Petr

Link to comment
Sdílet pomocí služby

Dobry den,

initial margin je margin, který vám bude brokerem zablokobán při otevření pozice. T.j. jedná se o margin, který by vás měl vždy zajímat primárně. Maintenance margin je pak určitá "mez", kterou nesmíte překročit v případě, že je vaše pozice ve ztrátě, jinak by následoval margin-call.
Příklad: kupujete komoditu XY s Initial 800 a Maintenance 400. To tedy znamená, že vám bude při otevření obchodu zablokován margin ve výši 800 USD, pokud by však trh šel proti vám a vy jste byl v otevřené ztrátě a neměl již na účtu dostatečné prostředky, v momentě kdy budete ve strátě 400, tedy na hranici maintenance, broker vám zavolá a požádá o okamžité doplnění finančních prostředků na účet nebo o okamžité uzavření pozice. Jednáse však pouze o případ, kdy nemáte už na účtu více, jak právě oněch zmíněných 400 USD. Pokud máte například na účtu 2000 USD a dostanete se do otevřené ztráty třeba i 1000 USD, tak se prakticky nic neděje...
Osobně bych si s maintenance nedělal žádnou hlavu. Já osobně se vždy zajímám jen o Initial margin. Pokud budete obchodovat rozumně a nikdy nebudete mít více jak 50 procent svého účtu blokováno v marginech, nidky vás ani žádný maintenance zajímat nebude a nikdy ani nezažijete žádné telefonáty od brokera na téma doplnění prostředků na účet....
Zdravím,
Tomáš
FINANCNIK.CZ

Link to comment
Sdílet pomocí služby

  • 1 month later...

Prosím ještě o upřesnění...