Jump to content
Co nového? Mé kurzy
Komunita:
Hledat v
  • Více možností...
Najít obsah, který ...
Hledat výsledky v ...
Diskuze Sledované příspěvky Žebříčky

obchoduje někdo přes Global futures?


Doporučené příspěvky

reakce na johnyw

Měl jsem účet u Global Futures několik let (RCG, OEC, AMP), platformy NT, GlobalZen a TT2, fundovaný mnoha desítkami tisíc dolarů a nebál jsem se, že o ně kvůli nim přijdu (nebo co tím johny myslel-nikdy bych tam neposlal desítky tisíc). Pokud jsem měl technický problém, stačilo se obrátit na on-line podporu, kde jednoduchými anglickými větičkami jsem se vždy domluvil (stačí použít GOOGLE překladač) a problém byl vyřešen velmi rychle. Když byl problém větší, tak přes vzdálený přístup mi technik problém vyřešil přímo v mém PC. Příliš nechápu jaké další problémy, by se ještě mohli řešit. Jednou se mi stalo, že jsem zadal příkaz na výběr peněz a peníze po týdnu nikde, p. Kužel to okamžitě po stížnosti vyřešil. Data od AMP jsou skvělá, ale občas mi to padlo. U OEC nikdy. U RCG mě štvalo, že data neměla žádnou historii v NT a v GlobalZen (tenkrát se to byla jiná platforma, Strategy runer, nebo nějak tak) jen 5 dní zpět

Poplatky za výběr jsem měl cca 30 USD (účty v USA) + samozřejmě moje banka, tak to má, myslím, každý. S tím se nic nedá udělat.

Komunikace s p. Kuželem je na úrovni, klidně vám zavolá na mobil, na maily odepíše do pár hodin i minut. Je schopen vám poskytnout různé rady, ano, je potřeba je trochu pochopit, protože jeho přistup k tradingu je úplně jiný, než se vyučuje na seminářích.

Velmi zajímavá je argumentace johnyho, že nikdy neměl účet jinde, třeba si ho mohl založit u MF Global, aby zažil problémy :-)

Problém, který řešil johny ohledně 160 USD ohledně neexukoovaného příkazu moc nechápu, ale asi měli pravdu, že by se mohl naučit ovládat platformu :-)

Do IB bych obchodovat nešel já, protože mi nedává žádný smysl, blokovat si peníze nesmyslně velkým marginem.

Hodně úspěchů všem

Adresa příspěvku
Sdílet pomocí služby
  • Odpovědí 325
  • Vytvořeno
  • Poslední

Nejaktivnější diskutující

Nejaktivnější diskutující

Publikované obrázky

brooc:

1) já jsem pouze vyjádřil svůj názor a moji zkušenost, která úplně NEJ nebyla, a vzhledem k tomu, že to byla moje první životní zkušenost s US brookerem, tak jsem z toho byl celkem rozčarován. Prostě jsem si to představoval asi trochu jinak. Zároveň jsem ale jasně řekl, že jinou srovnávací zkušenost nemám, což je myslím důkaz, že se snažím být fair a objektivní (NENÍ TO TEDY MOJE ARGUMENTACE ...BA NAOPAK !!!!) Nikde jsem také nepsal, že otevřít si účet u GF je něco špatného, pouze jsem napsal, že bych hodně zvažoval ta ANO. Také jsem psal, že nevidím důvod, proč by tam měli být všichni nespokojení.

2) velké marginy u IB - z pochopitelných důvodů nemohu znát všechny marginy u IB a GF, z toho co jsem měl možnost obchodovat a měl jsem nějakou možnost přímého porovnání IB vs.GF mě vycházelo, že velikost těch marginů byla dosti podobná, tím opět nechci tvrdit, že ty marginy jsou v podstatě stejné. Ostatně clearinghouse s tím hýbá většinou ob týden.

3) Komunikace s p. Kuželem - v podstatě souhlas, on skutečně reaguje velmi rychle, volání na mobil jsem také zažil 2x, ale nic to nemění na tom, co jsem uvedl v mém předchozím příspěvku - občas je prostě mimo

4) technická podpora - opět v podstatě souhlas, tímto způsobem jsem to řešil také, anglicky moc neumím, ale domluvil jsem se, nicméně ty výpadky dat mě překvapily, a hlavně mě vadilo, že oni to vždycky prostě hodí na RCG, že má problém (což tak skutečně může i být, to je jasné), ale já už jsem měl pak tak nějak tendenci jim nevěřit. S RCG se komunikovat napřímo nedá, prostě tyhle sdělení si nelze zpětně ověřit

5) co se týče ztráty 160 USD, tak abych byl přesnější šlo o to, že jsem měl zadaný STOP LIMIT, a chtěl jsem tento Order zrušit a následně dát jiný. Pro zrušení se používá příkaz CANCEL, ten jsem zadal, ale ke zrušení Order nedošlo, přestože ten můj příkaz byl zaregistrován jako platný. Mám to vše plně zdokumentované screeny ze svých PC, včetně screenu z Admin rozhranní od RCG, který jsem z nich přes Kužela vypáčil. Také jasně píšu, že Kužel mě nasměroval v rámci jejich firmy na mail, kde jsem měl uplatnit reklamaci. Tu jsem také uplatnil, komunikace byla s jejich prezidentkou K.Haikimian. Na všechny moje faktické argumenty vůbec nereagovala, resp. mi v podstatě sdělila, ať si vy.s.eru voko. Když jsem to následně prezentoval Kuželovi, řekl mi, že tomu nerozumí, že to jasně na tu reklamaci bylo a že mě měli vrátit peníze. Veškeré maily mám archivované. Čili tvoje poznámka o mé neschopnosti ovládat správně platformu je zcela mimo mísu.

závěrem .... pokud tedy platí, to co píšeš, že ostatní brookeři jsou na tom ještě mnohem hůře, pak se[bold] tímto GF velice omlouvám [/bold]. Já jsem ale zatím vcelku na IB žádné velké nadávky neslyšel, takže proto jsem uvedl to IB, které je za mnoho let ozkoušené a funguje. Pokud máte někdo tip na nějakého ještě lepšího brookera, tak ho prosím zde uveďte, budu jen rád

Adresa příspěvku
Sdílet pomocí služby

johnyw:

tvůj příspěvek zde se mi zdál, řekněme, dost agresivní a dosti poškozující GF a i když mi asi GF nepošle žádné peníze za jejich obhajobu a ani mi nesníží komise, měl jsem pocit, že musím reagovat, protože já jsem s nimi byl spokojen.

Pan Kužel se vyjádřil k tvému článku na jednom foru o GF, kde se dá přečíst i vyjádření ohledně tvé reklamace u RCG. Z toho co se tam píše, je zřejmé, že ses pokusil stornovat obchod v pátek večer po zavírací hodině, takže i když na platformě jsi klikl, obchod se nezrušil.

Tož, varování pro nováčky. Nesnažte se obchodovat po 22 hodině našeho času v pátek !

Adresa příspěvku
Sdílet pomocí služby

johnyw: IB je OK broker, ale me jeden duvod napada, nevim co presne obchodujes, ale spousta lidi jede TF (mini Russel) a marginy na tento trh jsou nekolikanasobne vetsi nez jinde (napr. u AMP), oni to myslim meni podle situace a v diskusi jsem nekde cetl, ze v minulosti byl jeste o dost vyssi nez je v soucasnosti, pokud to neni pravda, klidne me opravte, ucet u IB zatim nemam....

Adresa příspěvku
Sdílet pomocí služby
pandora.idnes.cz/part/2013/9/4613 ..... O.K. beru a vnímám ... jen možná škoda, že P.Kužel nereagoval přímo do této diskuze, byť jsem očekával, že jí má v hledáčku a také jsem se tak v jednom příspěvku vyjádřil a jasně deklaroval, že jsem nikdy neměl a nemám zájem se do něj navážet .... bohužel to asi nevzal tak jak jsem jej o to žádal a zřejmě se jej moje zdejší vyjádření velmi dotklo ... škoda ... tímto se mu za moje vyjádření ještě jednou omlouvám
Adresa příspěvku
Sdílet pomocí služby

a ještě jen jednu malou poznámku, která možná vnese do celé této diskuze přeci jen ještě trochu jiný pohled, a kterou jsem měl možná uvést hned do mého prvního příspěvku ... obchodování na trzích jsem dočasně opustil ne kvůli GF, ale sám z osobních důvodů, a to co jsem uvedl o GF je míněno skutečně jen jako postřehy úplného nováčka obchodujícího cca.8 měsíců přes GF ... tedy to s čím jsem se setkal v live realitě ..... a takto to prosím také vnímejte, nic víc, nic míň

Adresa příspěvku
Sdílet pomocí služby

Když broker nemůže pokyn hned předat burze kvůli nějaké zradě, zde zřejmě když burza už měla uzavřeno, pak se asi pokyn může dostat do vzduchoprázdna a zůstat viset "pending" a nebýt již obsluhován brokerem protože ho pak z nějakého prapodivného důvodu nevidí a zvlášť pokud i broker má nějaké uzavírací hodiny.

Pak nezbývá než žhavit drát (e-mail, telef. apod.), popsat přesně o co jde a pokusit se pokyn protlačovat k funkčnosti a samozřejmě to kontrolovat obchodní platformou. Je-li i broker o víkendu na jachtě tak holt nejlépe hned když opět zakotví v práci ještě před otevřením trhu a ověřovat zda-li e-mail už četl a zda-li již něco stihl ve věci udělat.

Když jde o rychlý prachy tak se nemůže jen doufat ale je třeba nějaké jištění uplatňovat dokud se nedosáhne nějakého přijatelného stavu, ostatně z druhé strany na to má broker HelpDesk jako pomocné jištění.
Tady by možná stačilo opakovat Cancel víckrát v době když už burza přijímá pokyny.

Také jsem byl několikrát nucen řešit se svými brokery nějakou tu zradu, ale od počitadla jsem neodešel dokud to nebylo OK.

Mimochodem rád pana Kužela čtu a škoda že už neuvádí statistiky a "zářné" příklady obchodů klientů, škoda i že bude brzo dopandorováno.

Adresa příspěvku
Sdílet pomocí služby

Nepamatuju se už jak je to s platností pokynů u futures, ale u opcí u IB pokyn vyprší automaticky jakmile skončí hlavní obchodní seance. Aby nevypršel, musí se to ručně nastavit.

Osobně třeba nesouhlasím s tím, že není třeba backtestovat, těď po letech zkušeností vím, že je to nutnost. Futures mě vyškolily a byla to drahá lekce. Pan Kužel obchoduje určitě déle, než já, takže nerozumím tomu, jak může něco takového napsat. Taková rada může být pro začátečníky drahá.

Ty statistiky se mi taky líbili. Dalo se porovnávat s ostatními. Věděl jsem, že když se nedařilo, nebyl jsem v tom sám.

Adresa příspěvku
Sdílet pomocí služby

Ano přesně tak, toto řešení které popisuješ je skutečně to jediné, co se dá v tu chvíli s tím dělat. To už dnes vím také, a dnes bych také tak postupoval. Ale pro rozumné pochopení situace uvedu následující .... tenkrát to byl můj myslím 3 nebo 4 live obchod v životě, s tím, že již v minulosti (byť to nebyl pátek) jsem minimálně 1x provedl to samé tj. v hodiny kdy burza byla zavřená jsem dal Cancel na nějaký můj Order a vše proběhlo zcela bez problémů. Poté co jsem zadal tentokrát Cancel a systém to zaregistroval se u té objednávky objevila hláška Cancel pending. Nevěnoval jsem tomu příliš pozornost a očekával jsem, že se to tedy dokončí později, minimálně pak při následném otevření trhu tj.v pondělí ve 2 hodiny ráno. Což se nestalo, a když jsem pak na to ráno přišel a zkoušel s tím něco dělat, tak s tím Cancel příkazem již dělat nešlo nic a ani s tím STOP LIMIT. Obojí to tam stále viselo, bez jakékoliv možnosti uživatele s tím něco vlastnoručně udělat. Bohužel mne v té chvíli nenapadlo nic blbějšího než čekat až do práce dorazí p.Kužel. Jedním z důvodů, proč jsem se tak rozhodl, byla i moje chabá angličtina. Mezitím se ale STOP LIMIT exekuoval. Když to zkrátím, co bylo dál .... poté co p.Kužel dorazil, a já mu popsal co se stalo, řekl mi v podstatě, že se s tím už nedá nic dělat. Až na moje neustálé naléhání a ostré odmítnutí takovéhoto řešení jsem dosáhl toho, že mi byla z jeho strany nabídnuta jakási možnost reklamace u vyšší instance. Tu jsem provedl, ale bez jakéhokoliv výsledku.

Na první pohled možná jasná situace ... nováčkovská daň ... smůla .... totální podcenění nastalé situace z mé strany .... ano beru to, že se na tuto situaci dá pohlížet z různých pohledů, a samozřejmě že určitou část viny si nesu sám. Stále si ale také myslím (a domnívám se, že by to měl či snad mohl vidět i každý jiný rozumně uvažující člověk), že velkou část viny nese i brooker, konkr. tedy, že se skutečně jednalo o technický problém na jeho straně, který jsem já nezavinil, a který mi dosud od nich nikdo nikdy nevysvětlil, ač jsem nějaké vysvětlení proč k uvedenému problému došlo, celou dobu požadoval. V takovýchto případech bych ze strany brookera (a to jakéhokoliv) přeci jen očekával o něco vstřícnější postoj vůči svým klientům, ale jak to tak dnes vidím, je to asi jen moje naivní představa.

Víte, já osobně ale spatřuji hlavní problém jinde. Kdyby mne někdo dopředu stran brookera upozornil, že se takovéto problémy u nich objevují a co je nutné následně okamžitě udělat .... kdyby jste obdrželi k jejich platformě nějaký manuál, kde budou podobné problémy popsány i s postupem co má následně obchodník udělat ... pak NEŘEKNU ANI SLOVO. Nic takového z jejich strany ale nikdy před začátkem obchodování neuslyšíte. Jediné čeho se vám dostane, a to v neskutečně bohaté míře je ujišťování o tom, jak je vše super, a jak jste se správně rozhodl, že jste u nich otevřel svůj účet. Mimochodem o ten manuál jsem žádal několikrát, odpověď byla vždy není a nikdy nebude. Proč? Nechápu. Mimo jiné by si asi brooker ušetřil spoustu zbytečných dotazů na jejich Help Desk.

Rád bych už tuto diskuzi ukončil, stejně to nikam nepovede .... ať si každý obchoduje kde chce, po čase zjistíte sami, jestli vám to vyhovuje nebo ne ..... pokud tedy chcete obchodovat přes GF, nevidím problém, klidně tam běžte, na moje postřehy neberte prosím žádný ohled, nemám žádný zájem GF kazit jim jejich bussines. Jen doufám, že po tomto mém prohlášení již bude mít p.Kužel zas o něco klidnější spánek



Adresa příspěvku
Sdílet pomocí služby

Že by velká chyba brokera byla Tvoje chabá angličtina a že pan Kužel není na place k mání vždy hned?

Ono by to chtělo nějakou tu Fíjo zkušenost s brokery na pražském vekslu když jde do tuhého a ani telefonem se dovolat nelze, a to Ti ještě žádný broker nedefraudoval účet, s tím já už jistou zkušenost také mám.

Někde tady na fóru se psalo i o tom, že je vhodné mít připravené přeložené věty o požadavcích na HelpDesk a velké telefonní číslo před očima na monitoru což snad každého napadne než tam vleze a nejpozději když získá podobnou první zkušenost.

Možná nakonec můžeš být rád že se to stalo s takto relativně malou částkou - jeden stoploss/target a na vlastní kůži, což do budoucna může ušetřit více, protože si dá člověk příště velkého Bacha a lépe se připraví.:)

Pravda, pokyn někde chcíp, budiž chyba brokera, ale na to je jištěn HelpDeskem a ten určitě spolehlivě šlapal jak má, avšak zcela jistě nebyl s maximální péčí o vlastní finanční prostředky využit a pozdě bylo Bycha honit, a takových bychů ještě bude než to přestane účet bolet... Takže hlavu vzhůru a hurá s prakem mezi žraloky (tu).

Adresa příspěvku
Sdílet pomocí služby

Jj, asi to tak má být, chybama se člověk samozřejmě učí, ale na tohle "povinné školné" je potřeba mít připravený celkem slušný účet ... a k tomuto poznání jsem časem dospěl i já ... to byl také jeden z důvodů, proč jsem z burzy momentálně odešel ... snad ještě relativně zavčasu než bych ten svůj miniúčet vyplenil úplně a navíc asi zcela zbytečně bez jakéhokoliv dalšího přínosného efektu

Adresa příspěvku
Sdílet pomocí služby

×
×
  • Vytvořit...

Důležitá informace

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy.