Jump to content
Co nového? Mé kurzy
Hledat v
  • Více možností...
Najít obsah, který ...
Hledat výsledky v ...
  • Jmenuji se Petr Podhajský a vítám Vás na stránkách Finančník.cz, jehož jsem autorem. Dovolte, abych se představil.

    Již od dětství mě provázel zájem o technologie, který jsem postupně propojil se zájmem o svět moderních financí. Díky možnosti absolvovat v roce 1992 střední školu v americkém Minneapolisu jsem se dostal do kontaktu s internetem a světem amerických akcií hned po revoluci a na tomto zájmu stavěl prakticky až dodnes. Nejprve skrz potenciální zapojení do korporátní sféry, kdy jsem na pražské Vysoké škole ekonomické studoval první fakultu zaměřenou na bankovnictví. Prakticky hned po skončení studia jsem se ale vydal na dráhu individuálního tradera. Nejdříve velmi vlažně, kdy jsem trhy sledoval jen na částečný úvazek při řízení firem v oblasti polygrafie a fotografie, které jsem spoluvlastnil. Na plný úvazek jsem se tradingu začal věnovat po prodeji svých obchodních podílů a zůstal této cestě věrný dodnes.

    Za svoji hlavní obchodní kariéru, čítající přes dvě dekády, jsem měl možnost pracovat s různými obchodními styly, být součástí mnoha proměn světa tradingu, projít si hořkými obdobími plných frustrace, zažít mnoho neuvěřitelných úspěchů, ale především hodně pracovat sám na sobě.

    Coby naprostý neprogramátor jsem se v trzích zprvu věnoval různým formám diskréčního obchodování a to i na rychlých intradenních trzích. Postupně jsem ale začal čím dál více propadat kouzlu úspor času skrze automatizaci. Naučil jsem se programovat běžné retailové programy (především Amibroker a Tradestation) a zvládat základy programovacího jazyka Python. Po narození dcery jsem v obchodování časově náročné diskréční směry zcela opustil a plně se zaměřil na automatizaci všeho, co v trzích dělám. 

    Ve svém portfoliu mám dnes různé obchodní systémy. Díky automatizaci pro mě není problém najednou obchodovat různé styly, trhy a timeframe. A naplno využívat diverzifikaci, kterou vnímám jako jediný existující svatý grál tradingu. Není pro mě podstatné hledat a obchodovat perfektní strategie, které stejně neexistují. Vím, že když budu obchodovat soubor robustních a nekorelovaných systémů vycházejících z ověřených logik, výsledky v podobě rostoucího účtu se dostaví. V intradenních trzích se tak dnes zaměřuji na futures, kde vesměs obchoduji momentum, dále obchoduji swingové systémy na akcie a futures (obchodující trendově i návraty k běžné hodnotě), market neutrální strategie v akciích (především párové obchodování), výpisy opcí na akciové indexy a další pomalejší strategie postavené na získávání risk premia z trhů. Svůj čas tradera tak věnuji především analýzám nových obchodních myšlenek. Cílem mého obchodování je získávat z trhů finanční, a především časovou svobodu. Mé obchodování není zaměřeno na maximalizaci zisku, ale na řízení rizika a stabilitu výnosů skrz diverzifikaci.

    O svém obchodování hodně píši na Finančník.cz. Často mi to pomáhá srovnat myšlenky, ale také nacházet partnery do svého pracovního týmu. V neposlední řadě jsem v průběhu doby zjistil, že mě naplňuje učit ostatní a předávat zkušenosti, které jsem získal.

    Ve volném čase sportuji. Baví mě především crossfit, který s oblibou navštěvuji v různých tělocvičnách po světě. A také windsurfing. Tomu se věnuji hlavně ve svém druhém domově, kterým je Lanzarote, kam se uchyluji přes zimní měsíce. Díky zautomatizování tradingu pak mohu hodně času trávit se svojí malou dcerou, které spolu se ženou postupně představujeme různé krásy naší planety.

    V životě se řídím mimo jiné jedním z mých oblíbených citátu - “The secret to getting ahead is getting started.” od  Marka Twaina.  Mé přístupy k obchodování a životu nejsou dokonalé, ale snažím se přemýšlet o svých cílech a své sny co nejdříve přetavovat v realitu. Dokonalost pak přichází postupným pilováním toho, co se mi podaří uvést do pohybu.

×
×
  • Vytvořit...

Důležitá informace

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy.