Jump to content
Co nového? Mé kurzy
Komunita:
Diskuze Sledované příspěvky Žebříčky

Diskuze k článku: Psychologie obchodování XVI: čekání na nejlepší ostrov


Doporučené příspěvky

  • 4 years later...

Dobrý den,
s článkem do puntíku souhlasím, ale není mi jasná jedna věc. Všude na webu (ať v článcích nebo v diskuzích) každý uporozňuje, jak je důležité se do puntíku řídit obchodním plánem. Pokud má být investor dlouhodobě úspěšný, tak by měl svůj plán následovat co nejspíš nejpřesněji.
V komoditách jsem začátečník a můj dotaz je možná hloupý, ale přijde mi, že se takle invetor dostává do konfliktu. Řídit se plánem, který mám dlouhodobě otestovaný a který je výdělečný x nebo do plánu zahrnout také svoji intuici, která může být do značné míry ovlivněna emocemi. Pak se mi také může stát, že když ze svého obchodu na základě intuice vyloučím např. 10 obchodů, tak že se bude jednat zrovna o ty nejvýdělečnější obchody a zároveň se s mým výdělečným obchodním plánem dostanu do mínusu.

Je mi jasné, že intuice pro vývoj trhu roste s praxí a je potřeba si pro grafy získat cit.
Nicméně, abych své dotazy formulovat přesně?

Jak se může začátečních řítit intuicí, když žádnou nemá a nebo když má, tak svou intuici odzkoušel pouze v papertradingu a každý mi dá za pravdu, že je to úplně něco jiného než obchodování na živo?
Není chyba opouštět (byť třeba jen z části) svůj obchodní plán, protože mám pocit, že trh teď bude reagovat jinak?

Při nakupování akcií sám dávám velký důraz na intuici, ale zrovna u komodit, u kterých je podle mě, mnohem težší určit směr, si nejsem jistý zda je to dobré.

Budu rád za odpovědi a určitě nezaškodí, když popíšete jak se svou intuicí řídíte vy sami a jak vaše intuice vypadala v začátcích obchodování a jak vypadá nyní.

Honza

Link to comment
Sdílet pomocí služby

  • 2 týdny později...

Ahoj Honzo,