Jump to content
Co nového? Mé kurzy
Komunita:
Hledat v
  • Více možností...
Najít obsah, který ...
Hledat výsledky v ...
Diskuze Sledované příspěvky Žebříčky

Diskuze k článku: Jak vyhrát válku jménem trading


Doporučené příspěvky

  • Odpovědí 54
  • Vytvořeno
  • Poslední

Nejaktivnější diskutující

Nejaktivnější diskutující

Tomasi,

vyborny clanek! Prirovnani k bitve je velmi trefne. Zkoumat slabiny nepritele je velmi inspirujici myslenka. Posledni dobou uvazuju o tradingu jako o ekosystemu, kde mezi sebou jednotlive organismy (traderi) bojuji o zivotni prostredi (o penize). To je duvodem, proc je potreba se prizpusobovat menicim se podminkam, nebo "vyhynu".

Link to comment
Sdílet pomocí služby

Bezesporu zajímavý článek.

Já jsem se hlavně hodně pousmál nad částí, kde se analyzuje "nepřítel", který reaguje pozdě a vstupuje tedy pozdě do trendu. Totiž jeden z nosných pilířů při budování mojí strategie bylo - být mezi prvními 5 - 15%, kteří dokáží odhadnout počátek trendové vlny a okamžitě vstoupit do pozice.

Stejně je mi dosti vlastní přístup, že pokud skupina obchodníků obchoduje na určitém timeframe, tak já takto nikdy nechci obchodovat :-). Začínal jsem na 5min timeframe, ale stále jsem měl pocit, že je to pro můj obchodní systém vstup prostě pozdě. Přešel jsem na 3min timeframe, po čase zase pocit, že vstupy jsou pozdě :-). Potom graf 1 min a vedle 3 min, tady už dochází k podstatnému zlepšení.

Nyní mírná přeměna strategie, kdy místo 1 min grafu nahradím graf volume a stále vedle mám 3 min graf.

Hodně mne dostalo v článku použití různých strategií v různých situacích. Zkouším totiž při průměrném volume u ER2 mít graf s periodou 700. Při vysokém volume přepínám na volume graf s peridou 1000 - dosahuji takto zlepšení (respektive filtr špatných signálů).
Vůbec mi to do dneška nedošlo, že je možné přirovnání každého dne (pro intraday) jako bitvy v nekončící válce :-).
Ale teď mi to přirovnání dost sedí.
Možná je to i tím, že ještě občas si zahraju strategické počítačové hry, úplně je zbožňuju :-).

Link to comment
Sdílet pomocí služby

Dobrý den. Mohl bych mít jeden dotaz ? Jsem zaátečník, teprve si začínám dělat strategii, hledám vhodné trhy atd. Zajímalo by mě, proč brát ostatní v trhu jako "nepřátele" a proč se snažit být v trendu dříve než ostatní? Sám svou strategii buduji na jistotu a nikam nespěchám a proto si po shlédnutí nějaké formace klidně ještě nějakou dobu počkám, než se mohe doměnka kompletně potvrdí. A co tím stratím? Pár dolarů, ačkoliv bych naopak mohl ztratit více. Mohl by mi tedy toto někdo vysvětlit ?

Link to comment
Sdílet pomocí služby

Dexter,

ostatní jako "nepřátele" samozřejmě brát nemusíte, je to v článku jen přirovnání. Více se hodí soupeři. Ale i soupeř je v podstatě nepřítel, chcete přece vyhrát nad svým soupeřem.

Proč se snažit být v trendu dřív ? :-) Protože mému obchodnímu systému a tedy i mne to přinese více zisků, celkem jednoduché. Pokud máte obchodní systém, kde vám zisky stabilně jdou i pokud vstoupíte do trendu později, obchodujte tak. Hlavní je mít zisky, jak veliké je už jen detail, který se dá postupem času zlepšovat.

Navíc musíte pochopit, že pokud např. někdo používá 2 min graf, vidí trend a formace úplně jinak, než někdo, kdo pužívá 5 min graf. Tak jak určím já trend, ho druhý trader vůbec nemusí vnímat. Všechno má své pro a proti.
Trading je o mnoha různých strategií, s nadsázkou se dá tvrdit, že je nekonečně mnoho možností jak obchodovat, respektive jaký obchodní systém si vybudovat.

Podstatou článku je, jak NEUVAŽOVAT jako prohrávající a ztrácející trader :-) .

Link to comment
Sdílet pomocí služby

Dexter:

Kazdy, kdo chce moje penize na ukor meho pohodli a bez nejake protihodnoty, je muj nepritel. Trhy jsou vysoce konkurencni prostredi (nejryzejsi kapitalismus) a neni duvod si hrat na to, ze tomu tak neni... Ze pak o tradingu kecame, jdeme na pivo etc., to nic nemeni na tom, ze behem obchodnich hodin "obirame" jeden druheho a kazdy je v trhu ciste sam za sebe (+ pripadne svoje klienty). Osobne si myslim, ze oznaceni "nepritel", ac evokuje nejake negativni asociace, je zde zcela na miste.

"Proc byt v trhu driv" - tady jde spis o nepochopeni... Nejde o to skakat do trhu bezhlave, jen abych tam byl o 10 sekund driv. Jde o to sestavit si takovy system, ktery posune pravdepodobnost na mou stranu. To znamena, ze musim jit proti davu, tedy proti tem kdo maji ve vysledku silu s cenou hnout. A mym cilem pak je z takoveho pohybu profitovat (+ vychytat tento pohyb drive, nez ona masa traderu - v tomto pripade napr. WCCI).

Link to comment
Sdílet pomocí služby

Jean-Pierre,

to je velmi dobrá otázka.
Já sobně tvrdím, že člověk něčeho dosáhne pouze pokud to skutečně, hluboce chce. Takže z toho mně logicky plyne, že více jak 10% lidí to nebude, protože 90% lidí asi opravdu dlouhodobě selže. Osobně vím, že mnoho lidí si to pouze "chce zkusit". To ale nestačí k tomu, abychom byli vítězi. Obrovská většina lidí chce pouze vzrušení. Průměrný trader v USA je člověk ve středním věku, co má zaběhnutou stereotypní práci, děti venku z domu, zaběhlé stereotypní manželství a tak jeho největší vzrušení přichází, když zapne počítač a nahodí on-line platformu s grafy... Těchto lidí je určitě alespoň polovina a i když si myslí, že chtějí vydělat, ve skutečnosti jen chtějí vzrušení, únik ze stereotypu... Znám taky pár lidí, kteří chtějí obchodovat jenom proto, aby mohli dělat dojem na druhé... Myslím, že skutečně uspět chce málokdo, i když si to většina není ochotna přiznat....

Link to comment
Sdílet pomocí služby

tome,
to je zajimavy. s prvni pulkou bych souhlasil. spousta lidi v tom vidi i unik, ale cekal bych ze vetsina to fakt dela pro penize. to ze to nedelaji poradne je jina. pokud to je jak rikate, tak je to pro me velkym prekvapenim. priznejme si, ze vetsina zde to dela i pro to, ze ma takovou svobodu. obchoduje si kdy chce, jak dlouho chce, nikdo ho nehoni. ale dela to pro penize ve finale. pokud by si vydelal jen litr mesicne, tak radsi budu pracovat nez tohle. penize jsou velkym motivem. jak se rika, penize az na prvnim miste

Link to comment
Sdílet pomocí služby


×
×
  • Vytvořit...

Důležitá informace

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy.