Jump to content
Co nového? Mé kurzy
Komunita:
Diskuze Sledované příspěvky Žebříčky

Začínam s backtestom - aký soft+data?


Doporučené příspěvky

Zdravím všetkých. Potreboval poradiť najvhodnejšiu kombináciu software+data (zatiaľ pre testovanie). Naštudoval som si základy obchodovania z viacerých servrov na internete, stále som teda začiatočník, ale už rozhodnutý, že že sa tradingom zaoberať chcem vážnejšie. Mám však pomerne málo času (pracujem denne do 17,00) a často aj energie, takže neočakávam svoj prvý reálny obchod skôr ako o rok. Navyše neviem anglicky a to je veľký handicap. V počítačoch sa vyznám pomerne dobre ale nie som programátor, aj keď som pred 10 rokmi mal slušné základy z FoxPro, bolo to zo slovenskej literatúry. Dnes ale je väčšina programov stavaná na VBasic-u, C-čku alebo Delphi - tieto mi nič nehovoria.
Ďalej. Moja predstava obchodovania je že by som spočiatku chcel začať pozične, popri zamestnaní, premyslieť obchody v čase od 17-18 a realizovať jednu až dve hodiny pred koncom obchodného dňa. Na tento spôsob by mi možno stačli EOD- data ale pre konkrétny moment vstupu do obchodu by bolo lepšie realizovať príkaz cez platformu na základe intradenného vývoja a nie naslepo alebo čakať na údaj EOD z konkrétneho dňa a do obchodu vstupovať až na druhý deň po otvorení. Výstup z obchodu bude - spravidla - nedobrovoľný cez SL,takže s tým sa až tak nezaoberám. Neviem či uvažujem správne a preto uvítam každú reakciu aj na tento názor. Z pohľadu softvéru a dát by som uvítal bezplatné riešenie, nakoľko platiť za tieto veci počas tak dlhého obdobia prípravy ako je to v mojom prípade - min. 1 rok - a pritom ani nie je isté, či sa k obchodovaniu dostanem mi pripadá na moje majetkové pomery dosť neprimerané. Možno je to utópia, preto vďačný budem aj za lacné riešenia. (Trochu pozerám po Visual chart - lebo VB mi pripadá jednoduchší ako C a Delphi a navyše tento program by mal byť údajne zdarma). Vopred ďakujem za všetky odpovede. Aj (td) aj (tu).

Link to comment