Jump to content
Co nového? Mé kurzy
Komunita:
Diskuze Sledované příspěvky Žebříčky

Doporučené příspěvky

Zaujali ma tieto webstránky (však málokto je tak striedmy, že je ľahostajný k črtajúcim sa perspektívam závratného zbohatnutia) a tak si ich čítam a študujem, až dôjdem na vzorčeky (čo je moja obľúbená téma), konkrétne na EXPECTANCY v článku "Jak se v komoditách vydělávají peníze II". A moja skromná otázka je: Načo počítate nejaké formuly, keď ich aj tak zle chápate? (Aspoň je to zmätečne vyložené).
Vychádzajúc z informácií v predmetnom článku, pozrime sa na to trochu bližšie:
1.) Expectancy je že vraj "Kolik v pruměru získame na každý dolar, který riskujeme". (Dolár, ktorý riskujeme som - tak ako mnoho iných vecí - pochopil z kontextu, že je to dolár, ktorý stratím. Dolár, ktorý riskujem samozrejme ešte nemusím stratiť. A pravdupovediac, ja si tak v tomto okamihu myslím, stratiť sa dá aj to, čo neriskujem). Toto trvdenie však nie je pravda podľa formuly, ktorá je tam uvedená. Podľa nej je to priemerný zisk na jeden obchod (akýkoľvek, t.j. ziskové i stratové obchody spolu). Pritom priemerná strata na jeden obchod je 0,45*2 = 0,9 USD. Čiže keď chceme vypočítať čistý zisk na jeden stratený dolár, tak musím danú rovnicu vydeliť jej druhým členom, t.j. 0,45*2, a v takom prípade mi to vyjde 0,71 USD. Inak sa formula dá premeniť na
EXPECTANCY = Pravdepodobnosť úspešnosti * pomer zisku na strate - 1
kde pravdepodobnosť úspešnosti = počet ziskových obchodov / počet stratových obchodov , t.j. je to šanca obchodníkoveho správneho odhadu trhového vývoja k nesprávnemu
pomer zisku na strate = priemerný zisk na jeden ziskový obchod / priemerná strata na jeden stratový obchod

2.) Snáď trochu rozmýľania by Vás doviedlo k vyhnutiu sa zrejmých chýb: