Jump to content
Co nového? Mé kurzy
Komunita:
Diskuze Sledované příspěvky Žebříčky

Full servis broker?


Anita

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

před několika hodinami jsem náhodně objevila tuhle webovou stránku, "prošla" většinu diskusních příspěvků a dovolte mi, abych upřímně poděkovala jak tvůrcům, tak všem, kteří byli a jsou ochotni se zde nezištně dělit o své názory a zkušenosti. Je to skvělé.

Nevím, jestli se vůbec můžu označit za začátečníka, když jsem nikdy neobchodovala s reálnými penězmi, ale dlouhou dobu se zajímám o komoditní trhy a myslím si, že mám docela slušné znalosti v oblasti futures i opcí, zvládám technickou analýzu.

Mám asi trochu opačný problém, než většina začátečníků zde, protože celý obchodní slovník i slovník technické analýzy jsem se postupně učila jen v angličtině, z materiálů dostupných volně na internetu a debat na zahraničních komoditních forech, a tak jsem dnes byla zmatená a překvapená z některých českých překladů.

Z "papírového obchodování" cítím, že by mi asi sedělo krátkodobé (v rámci dnů) "swingové" obchodování, "buy on pullbacks in an uptrend, sell into rallies in a downtrend" (já fakt nevím, jak to mám vyjádřit správně česky), s použitím limit orders pro vstupy, MIT orders pro výstupy, popř. contingent (podmíněnými?) stop loss a do toho možná i nějaké swingové kejkle s opcemi podle volatility... a tak se mi zdá, že by to asi chtělo full servis brokera... ?

Čeští brokeři, se kterýma jsem mluvila (Večeřa, Coloseum, ČSOB ) byli fajn jako lidé, ale "nelíbili" se mi jako brokeři a pán z Alaronu byl zároveň sladký a zároveň agresivní, což je pro mě nepřijatelná kombinace.

Koho byste mi poradili? Chtěla bych obchodovat především meats (CME) a softs (NYBOT).

Díky. Anita

PS: Mimochodem, sleduje někdo z vás zahraniční obchodní fora? Jaký je váš názor na ně?







Link to comment
Sdílet pomocí služby

Zdravím Vás Anito,
znalost angličtiny je rozhodně výhodou. Většina lidí z česka a slovenska hledá česky hovořícího brokera proto, že si nejsou jisti ve své angličtině nebo se jim prostě česky komunikuje lépe. Pokud Vám angličtina nedělá problém, určitě se nebojte hledat mezi americkými brokery – díky výrazně vyšší konkurenci nabízejí nižší komise a často i kvalitnější služby pro drobné klienty. Jinak určitě z počátku doporučuji nasmlouvat brokera tak, aby s vámi byl ochoten komunikovat a věci vám vysvětlovat.
Petr

Link to comment
Sdílet pomocí služby

Zdravím Anito,
z Vašich příspěvků nevím jestli upřednostňujete brokera znalého opčních obchodů nebo ne.
Pokud ano, zkontaktujte si si Harpoon pana Kosa, který je podle mých zkušeností hodně zběhlý v opčních obchodech a jejich variantách. Nad to alespoň ke mě je neskutečně trpělivý v objasňování tajů nespočetných opčních systémů. Komise za opční obchody jsou docela standartní. Nic jiného než nákupy a výpisy opcí přez něj však nedělám. Pro ID futures jsou levnější a denní obchody nedělám. Jinak je tady myslím k HARPOONu vlákno.

Zdraví
PETr

Link to comment
Sdílet pomocí služby

  • 4 years later...

Dobrý den,
nemohu zakládat nové vlákno, tak jsem oprášila tuto starou diskuzi.
Stala se mi věc, která mi přijde dost důležitá, a potřebovala bych poradit.
Jsem začátečnice, mám za sebou přes 30 obchodů, obchoduji pozičně přes full servis brokera, kterému platím celkem luxusní provize. V době obchodních hodin jsem většinou v práci, takže nemůžu sedět u počítače. Funguje to tak, že brokerovi dopoledne zašlu příkaz, kde je samozřejmě zadaný i SL a posouvání SL. Celý obchod za mě uskutečnuje broker, já jenom - pokud jsem doma, sleduji platformu (TraderWorkstation od IB). Tento čtvrtek večer jsem zjistila, že mám stále otevřený obchod se sojou, ačkoliv již bylo po obchodních hodinách (obchody uskutečnuje na el. trzích, ale jen v obchodních hodinách pitových trhů), a že tam hlavně není žádný zadaný SL. Broker telefon nezvedal, ale po zanechání zprávy v hlasové schránce se za pár minut SL objevil. Během noci se obchod uzavřel, samozřejmě, že z původně ziskového obchodu, (pokud by posouval SL anebo včas zavřel, jsem šla do malé ztráty). Předpokládala jsem, že je to jeho chyba, a požadovala vysvětlení. Po urgenci mi odpověděl toto:
Zdravim Vas, chyba byla v systemu a vubec mi neukazala pozici. Pri kontrole na konci obchodniho dne by se to ale stejne zjistilo a muselo se dat Stop Loss. Kde presne chyba byla Vam nereknu ale neco takoveho se muze stat. Ty systemy nejedou taky 100% S pozdravem
Na můj dotaz, zda by případná několikatisícová ztráta šla také na můj vrub, odpověděl, že ano.
A ted bych vás poprosila o váš názor a zkušenosti. Může opravdu dojít k takové chybě systému, anebo je to jenom lempovina brokera, který nechce přijmout opovědnost? Pomůže takového brokera vyměnit, anebo se mám smířit s tím, že co si sama neohlídám, tak nebudu mít?
Budu ráda, když mi napíšete váš názor.
Hana

Link to comment
Sdílet pomocí služby

×
×
  • Vytvořit...