Vyhledávání v článcích

Tip na knihu

Jak na...

Bezplatné ebooky

Recenze knihy: Chronicles of a Million Dollar Trader

Sáhnu-li dnes po nějaké knize z oblasti intradenního obchodování, je to většinou z důvodu další inspirace a motivace úspěšnými tradery. Takové knihy vesměs neobsahují technické tipy, jak obchodovat, ale spíše komplexnější představení mentality a přístupů super úspěšných obchodníků. Jedna taková, kterou vám mohou doporučit, se jmenuje Chronicles of a Million Dollar Trader: My Road, Valleys, and Peaks to Final Trading Victory. Jak již název napovídá, jde o „deník“ intradenního obchodníka jménem Don Miller, který popisuje svoji cestu k profitu přibližně 2 milionů dolarů během 18 měsíců intradenního obchodování e-mini S&P 500.

Možná se někteří z vás chystáte knihu hned objednat, abyste se dozvěděli konkrétní nástroje, jak Don své miliony v e-mini S&P 500 vydělal. V tom případě vás musím zklamat – kniha nepředstavuje učebnici technické stránky obchodování, takže v ní prakticky nejsou obsaženy konkrétní popisy obchodních situací. Z mého pohledu jsou ale informace mnohem zajímavější – jde o poznámky člověka, který se rozhodl jeden rok velmi intenzivně věnovat tradingu a pokusit se zužitkovat vše, co se dosud v trzích naučil. A jak to tak bývá, vysoká hra mívá své vrcholy i dna. A projít všemi úskalími dokáží jen ti, kteří mají skutečně dobře nastavenou svoji mysl a položeny solidní základy k tomu, co dělají.

Prostřednictvím knihy Chronicles of a Million Dollar Trader: My Road, Valleys, and Peaks to Final Trading Victory je především velmi inspirující sledovat, jak se úspěchy dostavují postupně a stojí za nimi opravdu hodně dřiny.

Všichni tradeři chtějí vydělávat miliony, ale málokdo je skutečně ochotný na sobě tvrdě pracovat tak, aby se reálný úspěch dostavil. Cesta Dona byla přitom z počátku velmi podobná příběhům, které lze najít třeba v diskuzi na Finančníkovi. Nejprve slibná kariéra v korporátní sféře, aby postupem doby zjišťoval, že jej korporátní svět nenaplňuje. Postupné objevování tradingu, následný pokus o přechod na fulltime (poté, co předtím dokázal coby part time trader vydělat více než v zaměstnání), aby zjistil, že fulltime trading je výrazně mentálně náročnější, než si představoval. Následují roky odříkání, finanční krize, stěhování se do horšího bydlení, doba part time jobů poskytující alespoň nějaké cashflow, aby si postupně vytvořil všechny předpoklady k „velké výhře“. Don svůj proces vývoje přirovnává například k přípravě sportovců na olympiádu. Roky dřiny k tomu, aby podaly ten absolutně největší výkon v jednom zásadním okamžiku. Donova olympiáda byl rok 2008, kdy se rozhodl zajistit rodinu, výrazně pohnout se svým tradingem a zvýšit úspory na penzi o milion dolarů pomocí intradenního obchodování e-mini S&P.

A to se Donovi skutečně podařilo – na konci 18 měsíců zvýšil stav svých úspor o 2 miliony dolarů na celkem 3 miliony dolarů.

Ale život není jen o vítězství, ale i o neustálém boji. A tak poté, co Don výrazně zhodnotil své úspory na penzi, přišel pád MF Global, kde měl všechny své peníze uloženy… Další rok tak Don bojoval o svůj největší životní obchod, aby své peníze dostal v co nejvyšší výši zpět, což se mu následně podařilo.

Jednoduše opravdu hodně motivující cesta, kde je vidět, co vše může tradera potkat a jak je nutné se vždy vypořádat s danou situací. A především – pokud chceme uspět v tom, co děláme, musíme na to soustředit skutečně veškerou svoji mentální energii.

Kniha má 293 stran a je připravena z editovaných zápisků, které Don publikoval na svém blogu donmillerjournal.blogspot.com. Pochopitelně, že nechybí ani shrnující kapitoly, které zasazují zápisky do kontextu jeho osobního života. Třebaže tak v knize patrně nenajdete žádné informace, které by nebyly na blogu autora, za cenu 20 dolarů (elektronická verze pro Kindle) se ji podle mého názoru vyplatí pořídit, neboť informace jsou v ní pěkně utříděné a editorsky zpracované.

Don je krátkodobý obchodník, jehož základním „business plánem“ je vydělávat na poskytování likvidity v e-mini S&P 500. Většinou tak obchoduje pro menší targety proti menším pohybům a spekuluje na návrat trhu k „meanu“, k určité běžné ceně, kde podle jeho slov nastupují retail obchodníci. Velmi zajímavý je Donův přístup k řízení risku, který provádí skrz position sizing (téma se tak hezky doplňuje se zkušenostmi uvedenými v článku „Tajemství“ úspěchu v daytradingu II). Pro většinu běžných retail obchodníků bude patrně Donův styl dost jiný než taktiky, které používají. Možná právě proto lze v podobných materiálech nalézt notnou dávku inspirace.

Pokud vás kniha zaujme, a Dona Millera zatím neznáte, mám pro vás velmi dobrou zprávu. Na internetu lze nalézt Donova videa z živého obchodování svých účtů, které publikoval v této sérii: donmillereducation.com/tradingafterdark. Pokud si knihu koupíte, pak jednoznačně doporučuji daná videa shlédnout. Mnoho informací z knihy vám pomohou zařadit do správného kontextu.

Jazyk knihy: Anglický
Vydavatel: Wiley
Počet stran: 293
Datum prvního vydání: červen 2013
Link na Amazon: Chronicles of a Million Dollar Trader: My Road, Valleys, and Peaks to Final Trading Victory

Diskutovat k tématu článku můžete zde

Petr

(publikováno 25.07.2013, editovat ) Vytisknout tento článek

Finančník.cz je místo, kde už od roku 2004:

• Autoři webu a zkušení tradeři Petr a Tomáš předávají své know-how.
  • Autoři webu Petr a Tomáš přinášejí kompletní vzdělání v tradingu.
  • Naleznete nejkomplexnější informace o tradingu v českém jazyce.
  • Získáte profesionální tipy a rady, plynoucí z reálných zkušeností z trhů.
  • Najdete inspiraci a motivaci k novému životnímu stylu tradera.
  • 2x týdně naleznete nový článek věnovaný úspěšnému tradingu.

Upozornění: Všechny informace poskytované na Financnik.cz jsou určeny výhradně ke studijním účelům témat týkajících se obchodování na burze a neslouží v žádném případě coby konkrétní investiční či obchodní doporučení. Provozovatel serveru ani jednotliví autoři nejsou registrovanými brokery či investičním poradcem ani makléřem. Jsou-li na stránkách zmiňovány konkrétní finanční produkty, komodity, akcie, forex či opce, vždy a pouze za účelem studia obchodování na burze. Vydavatel serveru není zodpovědný za konkrétní rozhodnutí jednotlivých uživatelů.

Burzovní obchodování a investování s finančními instrumenty (a komoditami obzvláště) je vysoce rizikové. Rozhodnutí obchodovat komodity a akcie je odpovědností každého jednotlivce a jedině on sám nese za svá rozhodnutí plnou odpovědnost. Nikdy se nepouštějte do obchodů, jejichž podstatě plně nerozumíte. Pamatujte, že burza má svá pravidla, kterým je třeba porozumět, než začnu riskovat své vlastní peníze!

Copyright 2016 © Financnik.cz - Developed by BlueCube.cz
Server Financnik.cz vydává a všechny služby provozuje Centrum finančního vzdělávání, s.r.o.
Všechny články zde uveřejněné podléhají autorskému zákonu a jejich kopírování pouze se souhlasem autora.