Jump to content
Co nového? Mé kurzy
Komunita:
Diskuze Sledované příspěvky Žebříčky

Diskuze k článku: Tradeři a piloti


Doporučené příspěvky

  • Odpovědí 77
  • Vytvořeno
  • Poslední

Nejaktivnější diskutující

Publikované obrázky

Cital som tento clanok, ale na mojich systemoch to nefunguje - to prekladanie priemerom. Priemer ma tendenciu zaostavat a odreze mi to zrovna tie uspesne obchody. Co sa tyka priemerov, radil som sa s niekolkymi tradermi na zahranicnych online seminaroch a vsetci radia, ze moving averages a MACD by sa nikdy nemali pouzivat ako signal, len ako potvrdenie signalu. Pretoze sa viac vztahuju na minulost ako na pritomnost a pokrocilejsi traderi to vedia predbehnut rychlejsimi signalmi, generovane okamzite sa meniacim indikatorom, napriklad CCI. Nad tym clankom som sa preto dost zacudoval... ale ked im to finguje co uz. Mne nikdy.

Link to comment
Sdílet pomocí služby

to fyzik,
tak to mě zajímá, právě tvořím asi druhý měsíc obchodní systém založený na MACD v intradenním obchodování. Mám vypozorováno, že Woodie spoustu trendů vůbec nezachytí, a přitom MACD je ukáže, které přinesou zisk. Nějak mi ten Woodie nesedl, má trochu jinou filozofii, a prostě nelze ho čistě mechanicky používat, i když je tak popsán, že by to mělo fungovat, alespoň já to neumím. CCI používám jenom na potvrzení vstupu, a na určení výstupu. Píšete, že kolegové mají rychlejší signály. Nevíte nahodou ještě o nějakém jiném signálu než CCI?

Link to comment
Sdílet pomocí služby

fyzik, atari

vsechny oscilatory jsou temer shode. korelace je nad 85% v nekterych pripadech jeste vetsi nez 90%. nekde jsem tu daval odkaz na tu statistiku v casopise AT. takze je uplne putna co vyberes. navic jsou vzdy zpozdene proti cene, coz je vlastne z podstaty veci vse. to ze nekomu neco nefunguje, neznamena ze to nefunguje. je hodne lidi co nadava na Woodieho ze je to kravina a ze oni s tim ztraci. jejich smula. je dost lidi co jim to vydlava. stejne tak je to s macd. znam par lidi co si vystaci jen s tim a MA a jsou ok. me to nefungovalo nikdy. vsechno nejak funguje, jen je treba si najit svou filozofii, svuj edge. ale to tady bylo popsano uz tisickrat :-)

Link to comment
Sdílet pomocí služby

zatím neobchoduji.
Určil jsem si základní systém na ER2. Pustil jsem MACD s tímto nastavením 3,26,6. K tomu jsem si pustil Woodieho křivku CCI. Pokud mě MACD dá trend, tak podle CCI potvrdím vstup (musí jít do trendu a musí mít patřičný úhel). A výstupy mám stejně, pokud se překříží MACD a zároven CCI mi přetně nulu tak vystupuji. Toto jsem naprogramoval v Excelu a dalo mi to 950USD/měsic na ER2 (na 3 letých datech koupených, zatím jen backtest). Až dodělám program v Excelu, peněnží dneík equity atd, tak pak začnu tento systém ladit, takže výsledek pak může vypadat uplně jinak.
Jeden známej si vymyslel taky systém MACD ale s nastavením 2,28,4 a na ER2 udělal v backtestu za 3 roky 1700USD/měsíc. Nevím přesně jaký má systém.
Takže se chci na tuto částku taky dostat, než to začnu obchodovat ručně a live.

Link to comment
Sdílet pomocí služby

atari:
Ja udelal hodne velky pokrok kdyz jsem se zameril na mozna reseni rizeni pozice samotne, nez vstup do ni...mozna hledas tam kde pes zakopan neni...ostatne muzu ale rici ze jsem neshledal nejvhodnejsi najit signal k vystupu primo na oscilatoru...

fyzik:
souhlasim, je to ale hodne o nakoukani...tedy pro me, jsem hodne vizualni typ a formace vydim pomerne lehce jak v cenach, tak v wcci kde je vidim ja osobne daleko jednoduseji nez na rsi nebo %williams...vsecho je to o tom co a jak komu vyhovuje, neda se rici tohle je rychlejsi a tohle je pomalejsi...vsechno ma sva specifika na obe strany..dulezity je konzistentni pristup s nejakou vlastni vyhodou...

911:
doufam ze jsem nerek to samy co ty:)

Link to comment
Sdílet pomocí služby

Naspaet k teme:

Len tak nahlas rozmyslam preco pri vacsine leteckych havarii je na vine ludsky faktor. :)
Ale to je jedno. Mam za to, ze porovnavat obchodovanie s lietanim nie je najstastnejsie. Pevne pravidla maju aj ine odbory, navigatori, vojaci, rusnovodici, obsluha atomovej elektrarne, lekari pri narocnych operaciach, skokan na lyziach, skokan do vody atd atd ...


Ľudský faktor

Keď sa však už letecká nehoda stane, častejšie je na vine človek ako stroj, tvrdí štatistika Úradu vyšetrovania leteckých nehôd.
Ľudský činiteľ treba podľa Ladislava Grella hľadať až v 80 percentách prípadov. Či už ide o posádku, obsluhu na zemi, či personál, ktorý vykonáva údržbu a opravy.
Priznáva to aj pilot Ján Janok. Táto práca je podľa neho veľmi náročná. Piloti prechádzajú prísnym výberom, každý rok absolvujú zdravotnú prehliadku či psychologické testy. Pravidelne riešia aj krízové situácie na simulátore. Problémy sa však napriek tomu môžu objaviť.

" Keď je nejaká technická závada, do toho príde kombinácia iných okolností, napríklad zlé počasie, pilot sa nemusí rozhodnúť najsprávnejšie,"myslí si J.Janok.
Ako príklad uvádza skutočný prípad-leteckú katastrofu, pri ktorej zahynulo 300 ľudí. Išlo podľa neho o známu spoločnosť:
"Kapitán dodržal presne stanovený postup. Keby bol ten predpísaný postup porušil a vzal na seba riziko, že sa takto rýchlo rozhodne, bol by tých 300 ľudí zachránil."
Len pri malom percente nehôd sa nikdy nezistí, čo bolo príčinou leteckého nešťastia.

Link to comment
Sdílet pomocí služby

joachim,

ja osobne som zastancom skor obchodovania na zaklade vlastnej analyzy a nie obchodovania za pomoci AOS ktory dava malo profitu, ale ked vravis o tom ludskom faktore tak fakt je ten ze to percento tych ktory na e-trhoch neskrachuju je dost male, aj ked vydoluju mnohonasobne viac nez AOS, takze ludsky faktor je taka dvojsecna zbran. tazko povedat co je lepsie - zalezi od toho co clovek ocakava od svojej prace.

atari, fyzik,

pre ID obchodnika mozno niesu priemery nicim podstatnym ale pre pozicneho (tiez som) je to jeden zo zakladnych pilierov obchodovania, a take indikatori ako RSI alebo CCI su uz to co umozni robit rozhodnutia tie spravne rozhodnutia pri tych hlavnych nosnikoch ako su moving averages. to ze reaguju neskoro na trh je pri pozicnom obchodovani skor vyhoda.

Link to comment
Sdílet pomocí služby

ad traders a piloti:

Ja myslim ze vyhoda pilotu je v tom, ze si umi zachovat chladnou hlavu (resp. musi si umet zachovat).
Nenechavaji se ovlivnovat emocemi tak jako normalni traders. Takze kdyz uz za behu neco meni, tak je to asi dobre promysleny, rozhodne vic nez kdyz to menim ja :)

dikes za clanek, prisel ve spravnou dobu...

Link to comment
Sdílet pomocí služby


×
×
  • Vytvořit...