Jump to content
Co nového? Mé kurzy
Komunita:
Diskuze Sledované příspěvky Žebříčky

AKCIE


tomnes

Doporučené příspěvky

  • Odpovědí 154
  • Vytvořeno
  • Poslední

Nejaktivnější diskutující

Nejaktivnější diskutující

Publikované obrázky

Pochybuji,ze mohu objednat akcie na prepazce.Kdyz jsem se o to kdysi zajimal,vedomosti personalu bank byly na mizive urovni na vetsine pobocek a dnes to nebude o moc lepsi.Mozna,ze ve vetsich pobockach je situace trochu lepsi.

Jinak banka neni broker,tim je jeji dcerina spolecnost.Musite podepsat smlouvu,otevrit ucet atd.Pak muzete pres ne nakupovat bud telefonicky nebo pres internet.Pobocky bank s tim nemaji nic spolecneho,maximalne muzete dostat informace a sprostredkovani setkani s nekym kdo je k tomu kompetentni,ale to je zbytecne,to si muzete zaridit sam.

Banky nabizeji jen otevrene podilove fondy,coz je forma kolektivniho obchodovani.

Link to comment
Sdílet pomocí služby

ono je tahle diskuze asi torchu off topic, ale svoje prvni akcie jsem koupil presne tak, jak popisuje krakara a to prave na pobocce KB na prepazce ale to uz je par patku, spis vic nez par :). Aktualni zkusenost z leta byla kdyz jeden znamy chtel v lete vyuzit poklesu a koupit nejake akcie a to sice v Susici, a tam na nej na pobockach bank koukali jak na mimozemstana, jedine v CS mu rekli, ze mu doporucujou BrokerJet, ale ucet u nich otevrit neumej.

Link to comment
Sdílet pomocí služby

regis:
v CS vždy doporučí BrokerJet, protože to je jejich dceřinná společnost :). Na pobočkách účet u brokera nikde neotevřou-buď zákazníka pošlou přímo k brokerovi (nejrychlejíš a nejsnazší způsob) nebo pomohou otevřít účet přes internet (takhle to je myslím v ČSOB pro Patrii).

Link to comment
Sdílet pomocí služby

Preji dobry den

to junior111 :

akcie mam v soucasnosti pouze jako investici, s vyhledem na nekolik let. Behem lonskeho roku jsem udelal jen nekolik obchodu, vetsinou s akciemi Ford (F) (nakup + prodej, pri nakupu reinvestice vsech dividend).
"Plan" jsem mel jednoduchy - nakup pri cene mensi nez 7.75, prodej pri cene nad 8.90. Momentalne mam "nakoupeno" za 7.68 + cast za 6.25 a cekam ...
Zatim (...) mam dostatecne pokryt propad dolaru i momentalni pad cen.

S pozdravem kbtm

Link to comment
Sdílet pomocí služby

Preji dobry den,
to junior111:

tady Vam asi neporadim ... nejsem analytik. Ale spis bych veril, ze poporostou akci GM, ktere jsou opet na cca rocnim minimu.

Dividendy "chodi" pravidelne - mam ucet u FIO. S pripisem nebyl nikdy problem (naopak mi ve 2 pripadech pripsali dividendy opakovane a pokud bych je na toto neupozornil, asi by to ani nezjistili).

S pozdravem kbtm

Link to comment
Sdílet pomocí služby

to junior 111:
Ohledně automobilového průmyslu bych byl, jako cyklickému průmyslu, také opatrný. Pravdou je, že Tata Motors(TTM) má na domácím indickém trhu výsadní postavení, zejména v sektoru nákladních automobilů. Tržby z aut osobních v posledním roce rostly výrazně pomaleji (16%) než byl průměrný tržní benchmark a je vidět, že na domácím trhu musí čelit přicházející zahraniční konkurenci značek jak Toyota atd.

Při zběžném prolistování účetních výkazů (kompletní rozbor by vzal nejméně několik dní a ty teď bohužel nemám) mám několik dojmů:
Líbí se mi-
- složení aktiv společnosti, kde hraje výraznou úlohu "hmatatelná" složka. Tedy cash a PPaE (budouvy, pozemky, stroje a zásoby) na úkor nečitelných intangibles
- pravidelný růst tržeb (s vyjímkou roku 2005, kdy došlo k citelnému propadu -důvod nemám opravdu čas ve výročních zprávách hledat, který ale neměl vliv na čistý zisk podniku), pravidelný růst čistého zisku a snad i EPS (k tomu jsem ale poměrné opatrný);
- solidní ukazatele ziskovovsti ROE a ROA, které jsou ovšem malinko poplatné finanční páce, kterou TTM má.

Naopak nepříliš dobrý pocit mám z:
- rostoucí zadlužení podniku, které má pravděpodobně pomoci v expanzi firmy. Druhotně je zde nepochybně i riziko pohybu úrokových sazeb, který by mohl s dluhovým financování manipulovat;
- pozornost zasluhuje snad i růst položek jako account recievable a accout payable. Account recievables (finance, které byly firmou vyfakturovány, ale zatím na účty společnosti nedorazily) v posledním roce vzrostly ze 0,46mld na 1,1mld a překonaly tak i růst tržeb společnosti. To může, ale nemusí být menší varování. Nejedná se ale o dlouhodobější trend. Accout payable (faktury, které byly firmě doručeny, ale dosud nebyly TTM zaplaceny) rovněž poskočily z 0,68mld na cca 1mld$.;
- co mě ovšem vadí nejvíce je to, že Tata motors produkuje od roku 2004 klesající hodnoty FCF (free cash flow. FCF= peníze z provozní činnosti-kapitálové výdaje). V posledních dvou letech je jejich FCF dokonce záporné. Opět nemusí to být nic tragického u relativně nové a rozvíjející se firmy, ale není to nic, co by mě osobně lákalo.

Sečteno podrtženo: TTM může být případně i dobrou investicí, ale má v sobě z mého pohledu vyšší, jak průměrnou dávku rizika. Pokud bych o ní uvažoval, pak ale na výrazně nižší cenové hladině, tak abych si zachoval dostatečně velký a riziku odpovídající "margin of safety" . Při pohledu na graf se nabízí supporty na 16 (popř. 15)$, ale vzhledem k vyššímu než průměrnému riziku (je to prosím jen můj soukromý názor), bych s nákupem čekal pravděpodobně i níže (13,5$!?). ;)

Link to comment
Sdílet pomocí služby


×
×
  • Vytvořit...