Jump to content
Co nového? Mé kurzy
Komunita:
Diskuze Sledované příspěvky Žebříčky

Mirus Futures - Zen-Fire II


Doporučené příspěvky



Jo , jo zřejmě jsme tam asi uvedli špatnou fundovací částku.
Alexik30:
Vyřešil jste otázku se SWIFT s trojčíslím na konci HATRUS44XXX? Jake Má byt XXX?
Proč se tam má uvádět XXX?
A v mailu od MF mám ABA # : 0710-0028-8 (dočetl jsem že to routing number banky, kterou vydáva baknovní asociace)
nevíte kam se to má uvádět při převodu peněz?

Díky (tu)
Link to comment
Sdílet pomocí služby

  • Odpovědí 428
  • Vytvořeno
  • Poslední

Nejaktivnější diskutující

Nejaktivnější diskutující

Publikované obrázky

afreb Napsal:
-------------------------------------------------------
> to Honza K.
> "u futures neplatí, že maximální ztráta je výše
> prostředků na účtě, můžete jít teoreticky i
> prakticky i výrazně do záporu"
> Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak je to
> prakticky možné?


Velice jednoduše. Uvedu příklad:
Máte na účtě 3000 USD a koupíte si třeba 1 kontrakt EMD, přes hlavní hodiny vám to broker dovolí. Blokne vám 1000 USD na margin, vy si nastavíte stop loss třeba 300 USD a jste vysmátý. Nicméně dojde k terorstickému útoku, nějakému nečekanému výpadku, přesekuntí kabelu u vašeho brokera, defraudaci jeho šéfů, kdy k nim vtrhne zásahová jednotka, stopnou veškerý provoz a najednou se můžete ocitnout v situaci, kdy je broker odstřižen od burzy, váš stop je na jejich serverech a vaše pozice je najednou otevřená bez jištění a vy s ní nejste schopen pohnout. Jako na potvoru se trh zrovna rozhodne vyhlásit zónu volného pohybu směrem dolů (viz. např. flash crash) a co teď. Broker má sám problém něco udělat, natož aby vám zavíral pozice na margin callu a tak se zkrátka stane, že trh spadne třeba o 50 bodů dolů. Jelikož je 1 bod na EMD 100 USD, vaše pozice vykazuje ztrátu 5000 USD a stále nemáte možnost cokoliv udělat. Telefony jsou obsazené, platforma zamrzlá.
Jakmile se vše nahodí do normálu, algoritmy brokera začnou okamžitě zavírat pozice, které nesplňují požadavky stanovené zákony a váš účet se dostal do mínusu. Broker po vás začne tyto prostředky vymáhat. Vy jste samozřejmě naštvaný a začnete protestovat a chtít se soudit atd.
Tak se podíváte do těch x desítek stránek dlouhých smluv a ustanovení, které jste kdysi podepisoval a s údivem zjistíte, že vy jste ten poslední, kdo má na něco právo :)

Celé to zní možná až příliš nepravděpodobně a ve většině případů tomu tak opravdu je, ale stačí jednou že... Jste samozřejmě exponován tím více, čím více "nadoraz" jedete. Pokud naplno využíváte day trade marginů, pak je to pro vás vysoce aktuální, pokud máte velmi konzervativní přístup, tak ani na futures trzích to pro vás nemusí znamenat existenční problém. Nicméně pokaždé, když jsou pozice otvírány s "leverage", riziko tu je. Když si nakoupíte akcie za své, je pro vás nebezpečnější nenadálý bankrot než výpadek u brokera :)

Link to comment
Sdílet pomocí služby

Mám pocit, že velký ztráty by šlo dosáhnout i tak, že trh se tak rychle pohne směrem k Vašemu stop-lossu (a dále), že SL nebude exekuován a vy si toho nevšimnete včas. Ale pak by možná broker zasáhl, aby vaši pozici zavřel když byste se přiblížil k nule na účtu. Ale to nevím přesně...

Link to comment
Sdílet pomocí služby

Alexik30 Napsal:
-------------------------------------------------------
> Mám pocit, že velký ztráty by šlo dosáhnout i tak,
> že trh se tak rychle pohne směrem k Vašemu
> stop-lossu (a dále), že SL nebude exekuován a vy
> si toho nevšimnete včas. Ale pak by možná broker
> zasáhl, aby vaši pozici zavřel když byste se
> přiblížil k nule na účtu. Ale to nevím
> přesně...
>

V takovém případě většinou uhájíte reklamaci. Pokud prokazatelně trh šel pod vás a vy jste měl stop na serveru brokera a ne např. u vás v platformě, kde zrovna nešel internet, pak by neměl být problém. Ale to se bavíme o něčem jiném, těžko si dáte běžný stoploss na ztrátu 100% účtu aby mohl nastat problém, že jdete do mínusu s účtem.

Link to comment
Sdílet pomocí služby

Děkuji, Pane Michale
Už to mám v live. Ted jenom jak se dá přepnout z Live na Sim ?
Protože když se napojím na dřivější spojení od Zen je tam jenom účet Sim101.
A když se napojuji na Live od Zen tak je jsou tam oba účty : Live a Sim101 (se stejným stavem)
Dá se ze druhého odstranit demo účet aby byl na jiném spojení a nechat na tom jenom Live?

Mám na sim101 neaktivní pokyny.

Jde mi o to že když v pondělí začnou trhy tak nezkazí mi to náhodou můj Live účet? Mám NT ve free verzi.
Prominte jsem uplný začatečník.

Link to comment
Sdílet pomocí služby

1. Mějte uložený přímý telefon na trade desk, v případě nějaké opravdu závažné situace se pokuste alespoň dovolat a trvejte na záznamu konverzace. I kdyby broker pozici zavřít nemohl, máte aspoň důkaz, že jste to po něm chtěl. Je dobré ale číslo mít i v případě, kdy si třeba nejste jistý, zda je váš příkaz vykonán nebo ne (když vám zamrzne platforma, zdá se, že visí příkaz a přitom pozice vypadá, že je zavřená apod.), je lepší v takovém případě zavolat a nechat si ověřit situaci.

2. Nedá se nic dělat, je potřeba mít alespoň trochu dostatečně fundovaný účet. Pokud obchodujete třeba TF a máte na účtu 4000 USD, jste prostě na hraně ať chcete nebo nechcete. Uvědomete si, že pracujete de facto s 90.000 USD na vysokou páku, takže pokud si chcete být absolutně jistý, že nemůžete jít pod nulu, musel byste mít na účtě tuto částku pro obchodování 1 kontraktu. Samozřejmě nelze předpokládat, že TF nebo jiný index půjde na nulu a taky je "blbost" s takovým účtem obchodovat jediný kontrakt i když pořád máte v tomto případě proti akciím bez páky určité výhody. Berte to tak, každých 100 bodů pohybu na TF je pro vás 10.000 USD a 100 bodů si v nejčernějším scénáři umím představit jako variantu, že trh (v případě long pozice) spadne a vy nebudete moct reagovat.

3. Přemýšlejte nad tím, jak se zabezpečit proti krizovým situacím, je řada věcí, které mohou nastat jako je výpadek internetu, elektřiny, zamrznutí platformy, výpadek burzy, výpadek brokera, výpadek vaší hlavy po velkém flámu, přejede vás tramvaj, unese vás UFO atd. tohle všechno je dobré mít na zřeteli a vybudovat si nějaký plán, jak každou z nich řešit. To je ale na samostatný článek. Samozřejmě pokud máte účet v řádu tisíců dolarů, nejsou případné škody tak vysoké a není třeba to s investicemi do zabezpečení přehánět, se vzrůstajícími účty je to ale podstatný faktor.

Link to comment
Sdílet pomocí služby

  • 2 týdny později...
  • 2 týdny později...

zdravím, rád bych vyřešil můj občasný problém s výpadkem historických dat od Zen-Fire..konkrétně se mi dnes ztratily data z pátku např. pro NQ a YM..ES je ale např. v pořádku..ale na NQ a YM mám v pátek od cca 6.00 až do konce seance díru, i když data realtime běžely v pátek ok...zkoušel jsem reloadovat data, zkoušel jsem vymazat data z historical data manageru a znovu načíst ze zen-fire, ale nepomohlo nic...má na tohle někdo recept? díky za rady

majkll

Link to comment
Sdílet pomocí služby


×
×
  • Vytvořit...